Screenshot 2025 11 13 at 08.48.38

När beslutet är taget börjar sökandet.

Tänk dig så här…

Lisa och Kalle har just fått klartecken från banken – lånet för badrumsrenoveringen är beviljat och planerna kan äntligen bli verklighet. Nu återstår bara en sak: att hitta rätt hantverkare.

De sätter sig vid köksbordet och öppnar datorn. En snabb sökning på Google ”badrumsrenovering” och listan fylls med alternativ.

Känner du igen dig?

Så fungerar synbarhet.

Synbarhet för företag handlar om att finnas där kunderna söker efter deras tjänster och produkter, och det sker nästan uteslutande på Google.

Nio av tio köpresor börjar med en sökning och resultaten visas både som betalda annonser och som en organisk lista under annonserna. De organiska resultaten är dem som bedöms som mest relevanta för sökningen och din placering beror på hur väl webbplatsen är uppbyggd och hur bra ditt innehåll matchar det kunden söker.

För att synas här krävs det en genomtänkt plan för SEO, Search Engine Optimization, eller på svenska sökmotoroptimering. Det är samlingsnamnet på de aktiviteter som syftar till att förbättra en webbplats synlighet i Googles organiska sökresultat.

Genom att vara tydlig med innehåll, teknik och struktur kan ditt företag ranka högre, synas på fler relevanta sökord och på det sättet nå kunder som letar efter dina tjänster och produkter. Företag som rankas ”naturligt” på det här sättet, alltså syns högt upp i den organiska listan, uppfattas som etablerade, trovärdiga och relevanta.

Oavsett vad ditt företag erbjuder för tjänster och produkter så fungerar de flesta personer som Lisa och Kalle – man börjar med att söka på Google.
arrow

Ökad synlighet gör att fler kunder hittar till ditt företag. Hör av dig så tittar vi på vad som kan ge bäst effekt för dig.

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Google sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.