Screenshot 2025 11 13 at 10.13.49

Tänk dig Robert, som driver en snickarfirma.

Han får många uppdrag via rekommendationer, men vet även att nya potentiella kunder börjar sin sökning på nätet. När han googlar ser han att hemsidan knappt syns och inte längre speglar företaget han byggt upp.

Robert bestämmer sig för att uppdatera sidan. För han har förstått; en användarvänlig, informativ och aktiv hemsida stärker inte bara första intrycket – den skapar också rätt förutsättningar att synas bättre på Google.

Därför är
din hemsida viktig.

En hemsida arbetar dygnet runt och är alltid tillgänglig. Den ska fungera som ett digitalt skyltfönster och en bra säljare åt ditt företag. Hemsidan ska visa upp varumärket och generera affärer via kontaktformulär, bokningar, offertförfrågningar eller direktförsäljning.

För att hemsidan ska fungera effektivt är det viktigt att:

  • Formulär och kontaktvägar är enkla att hitta och fungerar smidigt, annars riskerar du att tappa potentiella kunder.
  • Hemsidan uppdateras regelbundet. En gammal eller ouppdaterad sida signalerar låg aktivitet, medan en levande sida stärker förtroendet.
  • Text och språk är anpassat för er typ av besökare. Hemsidan ska vara informativ, men samtidigt enkel att förstå.
  • Design och användarvänlighet är tydlig och inspirerande. Den ska vara enkel att navigera, ha en tydlig struktur och ha relevant innehåll för att öka chanserna till att besökarna blir intresserade.

  • Undrar du om din nuvarande hemsida brister på en eller flera punkter?
arrow

En uppdaterad och användarvänlig hemsida gör stor skillnad för både kunder och varumärke. Kontakta oss så tar vi det vidare.

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Google sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.