Recal satsar digitalt — för att nå nya marknader
När Recal, specialister på staket i aluminium, såg behov av att utveckla sin digitala närvaro, blev en ny webbplats en självklar investering. Deras befintliga hemsida begränsade både funktionalitet och SEO-möjligheter, vilket inte matchade Recals ambitioner om att expandera.
— Grunden till projektet var att den tidigare shoppen var byggd på ett tema som begränsade oss i SEO-arbetet, samtidigt som de hade visioner om att börja sälja utomlands, och då behövdes en bättre grund att stå på inför expansionen, säger Ludvig, webbutvecklare på Topborn.
Projektet inleddes under 2023 och genomfördes tillsammans med Topborns team, där Vivien ansvarade för design och Ludvig för de tekniska lösningarna. Recal hade ett tydligt mål och det var en plattform som skulle kunna växa med verksamheten, och en design som speglade Recals höga kvalitet.
— De ville att designen skulle ha en exklusiv men välkomnande känsla, med målet att rikta sig till kunder som vill investera i kvalitetsstaket till sina hem, säger Vivien.
Förutom att förbättra företagets SEO och möjliggöra internationell försäljning, låg stort fokus på användarupplevelsen. Den senaste funktionen som lanserades är ett planeringsverktyg där kunder kan visualisera sina staket innan ett köp.
Med en modern plattform och design som lyfter varumärket står Recal nu starkare rustat för tillväxt, både inom och utanför Sveriges gränser.