Attrahera kunden

En vanlig miss är att företag satsar mycket på att synas men försummar själva hemsidan. När en potentiell kund väl klickar in hos dig är hemsidan din digitala säljare.

Det är viktigt att:
  • Kontaktuppgifter ska vara lätta att hitta – telefonnummer, mejl och gärna ett enkelt kontaktformulär.
  • Språket ska spegla ditt företag – är du till exempel en hantverkare, använd enkla och raka ord. Är du en konsult, använd ett professionellt men ändå tillgängligt språk.
  • Struktur och enkelhet – hemsidan ska vara lättnavigerad och tydlig. Ingen ska behöva känna sig dum för att man inte förstår hur man kontaktar dig eller vad du menar med dina tjänster och produkter.
  • Visa vem du är – lägg upp bilder på ditt team, kundcase, recensioner eller pågående projekt. Det bygger förtroende.
  • Hemsidan ska spegla hela din verksamhet – om du inte visar på alla dina tjänster och produkter kan du heller inte förvänta dig att kunden vet om dem.

Och om du vill synas bättre på Google så är första steget att du tydligt berättar om alla dina produkter och tjänster på hemsidan. Annars kommer inte Google att uppfatta dig som relevant gentemot kundens sökning. 

En tydlig och visuellt snygg hemsida, som speglar hela din verksamhet, gör att besökaren förstår direkt vad du erbjuder, varför just du är rätt val, och hur de kan ta nästa steg. 

Läs del 3: Få affären

Boka ett möte redan idag!

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Google sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.