Idag börjar nästan varje köpresa med en sökning på Google. Närmare 9 av 10 svenskar använder Google för att hitta produkter och tjänster, och ofta i sitt närområde. Att synas lokalt innebär att företaget dyker upp när människor i området söker efter det som erbjuds. Synligheten på Google är därför inte bara viktig utan kan vara avgörande för att bli vald framför konkurrenterna.
Trots det är det få företagare som faktiskt vet hur de syns. Sökord, klickfrekvenser, konkurrensläge är faktorer som påverkar hur verksamheten presterar på nätet, men som sällan följs upp och utvärderas.
Att ha koll på sin digitala synlighet handlar inte bara om SEO eller att ha en uppdaterad hemsida utan om att säkra sin tillgänglighet i en allt mer digital köpprocess.
Och just därför finns Bob, en kostnadsfri synbarhetsportal som gör det enkelt att ta reda på hur hemsidan syns på Google, vilka sökord som ger mest effekt och hur den står sig i jämförelse med konkurrenterna. Allt samlat på ett ställe.
Skapa ditt konto här!